CNG-LPG AUTÓGÁZ BEÉPÍTÉS és KOMPRESSZOR

AUTÓZZ OLCSÓN! CNG (Földgáz) és LPG autó átalakítás gyári minőségben, FSI rendszerrel is, BRC ,AC STAG,ZAVOLI,GAS TECH DT,LOVATO,K-E JETRONIK is,KME, LANDI,TARTARINI,AGIS,EMER,BIGAS ELPIGAS,AEB,KING: FINOMHANGOLÁSA hibafeltáró javítása.

Autózás: így a legolcsóbb

 

A dízel is drágább a földgáznál

 

Gazdaságosabb a dízelnél és az LPG-nél is

 

 

Félelmetes pénzeket ölnek az autógyártók a fogyasztás leszorításába, az autózás költségeinek és környezeti terhelésének csökkentésébe. Megtakarítást azonban olcsóbb hajtóanyaggal is elérhetünk, például földgázzal.

Ha a benzinnel, gázolajjal, autógázzal vagy földgázzal 1000 forintból megtehető távolságot nézzük, akkor földgázzal kétszer olyan messzire jutunk, mint 95-össel, magyarán feleannyiba kerül az utazás, amit sem a dízel-, sem az LPG-s motor nem tud überelni.

A gyári átlagfogyasztási értékekkel számolva 1000 forintnyi benzinnel 34,1, gázolajjal 48,1, autógázzal 56,3, földgázzal pedig 67,6 kilométert képes megtenni egy Opel Zafira. Az idén januári üzemanyagár-emelés és a földgáz jövedéki adójának közelmúltbeli csökkentése növelte a CNG-s motorváltozat előnyét.
Forrás: FŐGÁZ Zrt.  

 

Autógáz-földgáz: nem ugyanaz!

 

Az LPG folyékony, a földgáz légnemű

 

 

Szép volna, de a CNG-s kocsiba földgáz híján nem lehet simán autógázt tankolni, csak mert ahhoz itthon is van töltőhálózat. Az ok benne van a két üzemanyag nevében. A CNG (Compressed Natural Gas, sűrített földgáz) légnemű, ezt 200 barra sűrítve viszi magával az autó. Az autógáz vagy LPG (Liquefied Petroleum Gas) cseppfolyósított gáz, összetétele közel azonos a palackban árult propán-bután-gázéval és hat baros nyomáson tölti be a kutas.

Azonos hatótávhoz a földgázas autónak nagyobb méretű tartályra van szüksége, mint az autógázzal működőnek, de a padló alatti tankkal ez megoldható. Mivel a földgáz könnyebb a levegőnél, szivárgás esetén az autógázzal szemben nem ül meg a mélygarázsokban. Ennek ellenére a gázüzemű autók itthon egyformán ki vannak tiltva a mélygarázsokból. A két üzemanyag abban hasonlít, hogy anyagilag és környezetszennyezési szempontból is sokkal jobban járunk velük, mint benzinnel.


Jövedéki adó: nulla Ft, de el kell számolni

 

Az állam elengedte a jövedéki adót

 

 

Kivételesen azt sem mondhatjuk, hogy az állam semmivel nem segítené a földgázhajtású autók elterjedését, hiszen nemrég a földgáz jövedéki adója nullára csökkent a korábbi 24,5 Ft/m3 értékről 2018-ig, az Uniós türelmi idő szerint. Minden más üzemanyagon van jövedéki adó, csupán a földgázon nincs.

Töltés olcsón, otthoni gázról?

 

A Főgáznak saját kútja van

 

 

A házilagos töltés azért is bajos, mert az itthoni gázvezetékben 25-33 millibar a gáznyomás, amit a hat-nyolcezerszeresére kellene felnyomni, hogy elérjük a Zafira tartályában lévő 200 bart.

Kisebb nyomáson olyan kevés gázt vihetnénk magunkkal, hogy az autó meg sem közelítené 300-400 kilométer közötti hatótávolságát.

A privát, akár otthoni A kanadai gyártmányú gázkút lassú töltésre alkalmas, 6-8 óra alatt tankolja fel a cég FIAT Doblóját, Opel Combóját vagy Zafiráját. Műszak után ez itt nem gond, de közforgalmú kutakon csak azok a berendezések használhatók, amelyek 1-2 perc alatt telenyomják a tartályt.

AZ otthoni tankolás közel 1 millió forintból megoldható egy speciális kompresszor segítségével.

Gázkutak: itthon már 5 db van!

 

Győrött ,   Szegeden , BP.Mázsa téren Budaörsön és Szigetszentmiklóson  van  HIVATALOS  földgázkút ...

 

 

A CNG használatához az autóipar részéről minden adott, Európa több országában a kúthálózat is. A kontinensen több mint 1900 földgázkút található, ebből Németországban 830, Itáliában 620, Ausztriában 165, Svájcban úgy 110 van, de még Szlovákiában is akad hat.

Nálunk jelenleg nem alternatíva a földgázas autózás, és még jó ideig nem is tud lábra kapni. Összesen két nyilvános földgázkútról tudunk hazánkban, az egyik Győrött, a másik Szegeden üzemel. Közép-Magyarország Budapest Kóbányai út (Mázsa tér  MOL )

 

Benzinnel járni veszélyesebb

Aki retteg attól, hogy a földgázzal hajtott autó nem biztonságos, a gáztartály esetleg felrobban egy ütközésnél, az óvakodjék a benzines autóktól! A benzin lobbanáspontja 220, a gázolajé 250, a földgázé 600 fok, a levegőbe jutott gáz begyújtásához is sokkal kevesebb benzinpára elég, mint földgáz.

Egy CNG-vel vagy LPG-vel hajtott autó semmivel nem kevésbé biztonságos dízel vagy benzines társainál. Egy korrekten átalakított kocsi messze legerősebb része a gáztartály, amely még akkor is bírja, ha tűzben vagy ütközésben az autó minden más eleme megsemmisült. A teljes egészében acélból esetleg acélból és szénszálerősítésű műanyagból készülő nyomástároló edénynek a 200 barral betöltött gáz nyomásának háromszorosát is el kell viselni. Tűz esetén az ötfunkciós biztonsági szelep kontrollált módon, egy szemvillanás alatt kiereszti a földgázt, lefáklyázza a tartályt. Ugyanez a szelep balesetkor egy tárcsa törésével segít abban, hogy a nyíláson át a földgáz akadálytalanul elillanhasson, amennyiben az ütközés ereje miatt erre van szükség.

 

 

Flottáknak is jól jönne Győrben, mivel itt helyileg minden feltétel adott a földgáz - autózáshoz.

A győri GDF Suez (Égáz-Dégáz Zrt) telephelyén található a győri földgázkút, ahol hétköznaponként 6-18 óráig lehet tankolni.

Győrben már vannak szakemberek, akik foglalkoznak földgáz autó beépítéssel, és már több autót át is alakítottak az elmúlt években, melyekkel azóta is nagy megelégedéssel közlekednek boldog tulajdonosaik.

 

Forrás: http://www.vezess.hu/zold/autozas_foldgazzal_lenne_legolcsobb/22341/

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 21
Tegnapi: 73
Heti: 167
Havi: 559
Össz.: 375 513

Látogatottság növelés
Oldal: A földgáz háromszor biztonságosabb, mint a benzin, vagy a diesel
CNG-LPG AUTÓGÁZ BEÉPÍTÉS és KOMPRESSZOR - © 2008 - 2024 - cng-lpg-auto.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »